onsdag 12 december 2012

 
Snart jul och jag ska vara lite extra på Södrast. Kvällsöppet torsdag 13/12 och 20/12 och öppet tisdag och onsdag nästa vecka 11-16. Jag tänkte att någon kanske behöver något så här i sluttampen före jul.



Det är ju gott om tid att pynta, hugga gran och köpa klappar och slå in. Julstädning är dock trist och det vill man ha överstökat. Varje år kompromissar jag med mig själv och det blir mycket mindre städat än jag tänkt från början. Städning har jag liksom aldrig tid med. Hur hann mamma med att städa så mycket när vi var små?

 
I morgon får mitt lilla får "Tuttan" hålla mig sällskap.
 
 
Lyktan Stockholm lika hög som minsta dotter får lysa upp i kvällsmörkret.
 
 
OcJa, det finns ju många lyktor som lyser upp Södrast. Nu hoppas jag på lite tur med vädret. Det vore fint om folk kan ta sig till Södrast tredje advent och alla andra dagar tills jag stänger 30/12.
 
Idag har vi bakat julgodis hemma. För första gången fixade jag att göra kola och det s.k. kulprovet. Jag köpte en ordentlig termometer på New Food och utrustade mig med tålamod och det lyckades. Kolorna blev görgoda. Smörkola med havsalt. Mums!

Ha det gott med julfixandet eller vad ni nu väljer att göra.
Kramar Cecilia
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar