torsdag 13 augusti 2009

Hälsningar från Södern





En vecka sedan jag bloggade... Var tar tiden vägen? Jag måste vara extremt upptagen, javisst ja - jag jobbar ju sju dagar i veckan, går på modemässa, är med på möhippa, skolar in på fritids och försöker läsa lite böcker ibland. En arbetande småbarnsmamma helt enkelt. Kan inte dygnet ha fler timmar?

Dagen för modemässan började med att jag for runt hemma i barnens rum för att leta efter ett snöre. Jag mindes att vi hade en bok där barnen lär sig knyta knutar som var full med snören. Jag skulle ha snöret för att hålla upp ett par snygga byxor som kunde passa på modemässan. Så tänkte jag om - jag vill inte åka på modemässa med snöre som skärp, för att jag inte hittar ett enda skärp hemma. Jag behöver fler skärp eller städhjälp.

Det fick bli en snygg klänning från Object som jag säljer på Södrast. Det är grymt praktiskt för mig att sälja kläder eftersom jag är en person som inte gillar att åka iväg och shoppa något vidare. Det är som hemmashopping för mig.

Mässan var full av fina kläder som man inte kan få tag på förrän i vår. Jag beställde görfina grejer och längtar redan efter leverans. Något plagg fick jag dock denna veckan och jag sitter i en grålila tunika just nu - är med på bild. Jag visar också en bild på en snygg klänning och scarf som jag får vår 2010. Sorry för den taskiga fotografiska förmågan.

Tar också med en bild från den snälla möhippan. Vi tog med den blivande bruden på strandpicknick, sedan kallbadhuset i Bjärred där vi nakenbadade och sedan blev det mysig italiensk restaurang i Lund. Så skulle jag också vilja ha min eventuella, hypotetiska möhippa.

Denna veckan har jag mest packat upp kartonger känns det som. Jag har beställt och fått en hel del varor, eftersom jag nu vet att jag ska ha öppet varje helg året ut. Då måste jag ju ha lite grann på mina hyllor. Sedan är det dags att tänka på marknadsföring (och bokföring). När jag i september "bara" har öppet torsdag till söndag borde jag få lite tid över till b.l.a. bokföring.

Nu ska här tillverkas flyers.

Ha en skön helg!
Kramar Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar