torsdag 6 augusti 2009

Dags för modemässa igen


Det känns som att jag var på mässa alldeles nyss, men det var väl ett halvår sedan. Tiden har gått så fort när man andas, tänker och är sitt företag. Stackars familj och vänner vad jag måste vara odräglig. Södrast, Södrast, Södrast.

Att tänka på nästa års kläder nu känns mycket märkligt, men nödvändigt. Som tur är följer Teresa från Blomsterpaviljongen med mig som smakråd och sällskap. Hon är stilsäker, så det är fint sällskap. En tur till Köpenhamn känns också väldigt lyxigt när man i princip har jobbat sju dagar i veckan sedan 1/6. Att få åka över bron - wow! Storstad here I come, även om jag inte kommer längre än Bella center.

I september drar jag ner på öppettiderna på Södrast till torsdag-söndag och det känns som att lite frihet hägrar. Tänk att kunna gå i en vanlig affär, som Åhlens eller varför inte apoteket. De enda affärer jag har besökt på senare tid är mataffärer. Jag har iallafall inte gjort av med mycket pengar i sommar och det är ett plus. Jag har i flera år drömt om att åka till Thailand med familjen och tänk om man kan det nu när jag sparar och är flitig. Det skulle vara kul att komma längre än fem dagar i Holland som förra året. Jag vet dock att barn kräver så lite. De kan tycka att en fralla i Säffle är görspännande.

Spännande var faktiskt cirkusen i måndags. Besöket var inte så tråkigt som jag trodde att det skulle vara. Trapetsnumren var fina och det faktum att mina tjejer red kamel och häst muntrade upp oss alla. Kanske blir ett besök nästa år också?

Ovan en liten bild på Villervallakläder. Jag har fyllt på lagrenoch det kommer höstkläder inom ett par veckor. Spännande!

Ha det gott!
Kramar Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar