måndag 14 juni 2010

Södrast och sommarlov



Ja, nu har sommarlovet börjat för många. Jag kommer ihåg känslan man hade den här första dagen på sommarlovet - fantastiskt kändes det. Även när jag arbetade som lärare var den här dagen superskön - ingen mer betygssättning på länge.

Mina barn får tyvärr inte lov än, eftersom både deras mor och far arbetar. Nu är jag inne på dag 13 som jag har jobbat i ett sträck. Jag ser framemot en ledig dag på lördag, förhoppningsvis blir det av.


Jag hade en säljare här precis som tyckte jag skulle köpa impulsgåvor som fanns på ett snurrställ. Lite för cheesy kanske, men jag funderar ändå. Gulliga texter på saker går hem.

Igår frågade Madigan, min dotter, vad jag egentligen sysslar med i affären. Jag står ju bara där. Vi pratade om framtida yrken och att ha butik var inte hennes grej. Datorspelsrecensent kunde hon tänka sig.

Nu ska jag fortsätta att stå och stå i min butik. Ha en god vecka.
Kramar Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar