onsdag 20 januari 2010

Dags för mässan i Stockholm



Januari är ingen favoritmånad, men dagarna flyger iväg. Några Stockholmsbesök piggar till exempel upp. Förra helgen roade jag och barnen oss i fina pulkabackar där, men nu ska jag upp själv och besöka största presentmässan. 850 utställare är det på Formexmässan, men jag får nöja mig med att titta på en tiondel om ens det. Två heldagar går åt iallafall. Jippi - det ska bli så kul! Jag är lyckligt lottad.

Annars får man se till att vara social för att klara av januarimörkret. Jag ser till att inte ha för många lugna stunder, för då vill jag bara fly till värme och sol. Att sitta med en kopp te och prata med vänner om meningen med livet är perfekt i januari, tycker jag. Barnens trumsolo kan ju också pigga upp (eller iallafall väcka en). Julen kom tyvärr (!) med mikrofoner, trummor, keyboard och annat. Det är sällan tyst hemma trots att man bor på landet. Antingen låter värmefläktarna, som antagligen är igendammade på något sätt, så att jag knappt kan tala i telefon, eller så tjoar barnen. Jag får åka till Södrast - där är det nog tyst nu. Ja, det gör jag!

Ha det fint därute
Kramar Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar