torsdag 10 december 2009

Mörkret faller på...




En tyst torsdag här på udden. Ute i stora världen delas det ut nobelpris idag, men här säljer jag vackra skålar och annat som gör oss vanliga människor glada. Det skulle vara häftigt att ha upptäckt någon liten partikel och forskat om det och få pris, men det lär inte hända. Jag får läsa Herta Muller istället och titta på nobelfesten på TV. På Solöga är det nobelmiddag idag och de skulle t.o.m. få glass upplyste Alba mig om. Hon gick till fest uppklädd och var vackrare än vanligt, säger den objektiva mamman : ).

Idag hinner jag med att pilla lite med smycken och några armband jag gjort kan ses ovan. Idag glädjer jag mig också över att få se favoritserien Glee på TV (den enda jag följer). I morgon är det lucia på förskolan 7.00. Mycket på gång.

Ha det härligt!
Kramar Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar