tisdag 12 oktober 2010

Fin dag hemma


En av de charmiga amulettstenar som finns på Södrast.

Jag och Alba är hemma idag. Jag är nästan ikapp med min bokföring och unnar mig en ledig dag med minstingen. Vi har varit och vägt och mätt henne idag och hon följer kurvan. Då pustar en förälder lättat ut. Man vill ju följa kurvan. Nu för tiden talas det om BMI redan när de är små. Det känns sorgligt, men kanske behövs. När jag och barnen är på badhus så slås jag av hur annorlunda många barn ser ut nu jämfört när jag var liten. De flesta barnen idag verkar ha några kilo för mycket på kroppen. Så var det väl inte på sjuttiotalet? Eller var det det?

Det är så vackert väder idag så jag och Alba måste gå ner till havet och njuta av den klara luften. Kanske borde vi dona lite i trädgården som trängtar efter lite uppmärksamhet. Denna underbara trädgård som får sköta sig själv för det mesta. Jag brukar köra med en vit lögn och säga att jag älskar vildvuxna trädgårdar för jag hinner inte annat.

Finaste lyktan på Södrast enligt mig.

Ha det gott!
Höstkramar Cecilia

1 kommentar:

  1. Hej! Härligt med höst. Här är höstkänsla med - det har regnat i 2 dygn och det är lagom varmt, toppen! Jovisst var barn spinkigare förr. Härborta är de flesta extremt små och tunna, både barn o vuxna så tom jag känner mig lång. Jag tror vi konsumerar mycket kalcium i västvärlden som gör att vår benstomme växer. Låter det logiskt?
    Kram/Nettan

    SvaraRadera