tisdag 17 augusti 2010

Singing in the rain här på Södrast


Det är mer än regn - det är snarare översvämning här på udden. Jag är ensam i butiken, något annat hade förvånat mig, med en sjö utanför porten.

Två timmar senare och mycket lastande...

Lustigt nog passar alla leverantörer på att leverera mina varor idag. Åh, vad blöt jag och lådorna blev. Det vara bara att springa snabbt, snabbt. Efter lunchen ska jag packa upp alla lyktor, ljusstakar med mera som jag har fått. Jag bullar upp inför hösten. Då ska det kunna lysa vackert i hela nejden om man handlar lyktor hos mig, som t.ex. vackra lyktan Bornholm som syns här ovan.

Nu är det bara 1½ vecka kvar med sjudagarsöppet. Härligt med tre dagar som man kan jobba hemifrån. Det ska bli så skönt att kunna hämta ungarna på dagis/fritids igen. De har inte sett sin mamma så mycket på sistone.

Ha det gott!
Kramar Cecilia

1 kommentar:

  1. Hej! Vilka fina lyktor, skulle vi behöva i Phnom Penh, här finns högst sporadisk gatubelysning så när det blir mörkt kring 18.30 blir det verkligen mörkt!
    Översvämmning lät inte kul, inte lika varmt att plaska omkring med fötterna i som här heller (och säkert inte lika många simmande råttor heller). Be Valle bygga en spång vetja. Kram från Nettan

    SvaraRadera