tisdag 16 februari 2010

Kommer våren snart?


Villervallas barnkläder är lika fina som vanligt. Jag har skaffat två små provdockor som nu ska bära Villervalla i butiken. Vi har döpt dem till Madigan och Alba och provklätt dem här hemma. Men fr.o.m. mars flyttar de till butiken.

Något annat som upptar tankarna är snö - som skånebo säger jag att nu räcker det med snö. Barnen har fått åka pulka och nu är vi nöjda. Jag är trött på höga elräkningar och nu vill jag ha barmark och se all scillor och snödroppar i trädgården. Finns de där under snön måntro?

I fredags glömde jag snön för en stund och åkte till Köpenhamn för lite flärd och gick på modemässa. Som vanligt gick tiden alltför fort bland alla kläder, skor och smycken. Dessutom hade jag vännen Karin med lille Julius med som sällskap så vi hade kunnat vara där till midnatt.

Vilka färger och material - dark mango, powder, eventide purple, sky blue denim, green opal etc. Inte bara orange, grönt, blått - lite mer fancy måste det vara. Jag kunde konstatera att haremsbyxorna håller i sig och det är mycket lager på lager i härligt softa färger, speciellt i höst. Det känns som att danskarna är lite modigare än oss svenskar. Jag gillar verkligen deras sätt att klä sig. Jag ser framemot när jag kan packa upp lite vårkläder, som blusen ovan.

Nej, nu måste jag pyssla vidare med webbsidan. Ha det gott därute!
Kramar Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar